Cvičíte a stále nehubnete? Poradíme, co změnit

Cvičíte a stále nehubnete? Poradíme, co změnit

Obezita žádné výhody nepřináší. Nijak neusnadňuje ani hojení ran. Naopak, lidem s nadváhou se poranění snadněji tvoří a hůře uzdravují. Máme pro vás pár rad, díky kterým budete do pár měsíců o několik kilo lehčí. Bez cvičení to však rozhodně nepůjde.

Kila navíc působí při hojení řadu komplikací. Většina z nich se projevuje průnikem infekce do rány a jejím prodlouženým či bolestivým uzdravováním. Obezita navíc vede k závažným problémům, jako jsou diabetes či ztráta mobility. Důvodů, proč se tedy konečně začít hýbat, je tak více než dost. Jak získat zpět ztracenou kondici a vytvarovat postavu? Vyberte si z následujících postupů, které doporučují špičkoví trenéři.

1. Zkuste intervalový trénink

Intenzivní intervalový trénink spaluje kalorie efektivněji než klasické kardiosporty (běh, jízda na kole, aerobik, zumba, …), a to jak při samotném cvičení, tak ještě 24 hodin po něm. Jak již název napovídá, jedná se o aktivitu složenou z několika intervalů, při kterých pracujete s různou zátěží. Krátké, vysoce intenzivní intervaly střídají odpočinkové části, při kterých cvičíte s menším záběrem nebo plně relaxujete.

2. Běhejte rychleji

Pokud klušete každý den a vaše váha se stále nemění, zkuste zařadit místo poklidného běhu pořádný sprint. Při intenzivnějším běhání používáte rychlá svalová vlákna, která potřebují více energie. Navíc dostávají organismus do takzvaného kyslíkového dluhu, který je po námaze třeba dohnat. Tím se opět zvyšuje aktivita metabolismu a tělo spaluje kalorie i po doběhnutí do cíle.

3. Nebojte se posilovat

Tuky se spalují uvnitř vašich svalových buněk, takže zjednodušeně řečeno, čím větší svaly budete mít, tím více tuku v nich spálíte. Proto často muži hubnou rychleji než ženy – mají více svalové hmoty a tím pádem rychlejší spalování tuků.

4. Sledujte změny

Na začátku hubnutí se vyfoťte. A čiňte tak klidně každý den. I když vám zpočátku bude připadat, že žádné změny nejsou patrné, po pár týdnech pravidelného cvičení poznáte rozdíl. A komu by se nelíbilo na vlastní oči vidět svůj úspěch? Fotky, měření pasu či boků nebo zkoušení džínů, do kterých jste se dlouho nemohli vejít, to vše jsou možnosti, jak zvýšit motivaci a zůstat u cvičení déle než jen první týden v lednu.

(jez)

Zdroje:
www.mensfitness.com
www.advancedtissue.com

Datum publikace: 2.1.2016


Čtěte dále