Čtyři tipy pro bezpečnou jízdu na inline bruslích

Čtyři tipy pro bezpečnou jízdu na inline bruslích

Rychlost, adrenalin a radost z pohybu. To vše spoustu lidí na inline bruslení přitahuje. Tento sport s sebou ale nese i jistá rizika.

Počet zranění při inline bruslení rok od roku stoupá. Je proto důležité vědět, jak lze nebezpečí úrazu snížit a vychutnat si tento sportovní zážitek. Následující tipy napovědí. 

1. Nepřeceňujte své schopnosti

Právě nezkušenost a nedostatečně zvládnutá technika bruslení výrazně zvyšují možnost, že se něco stane. Bruslaři začátečníci tvoří asi 14 % všech zraněných. Pokud ještě nemáte dostatečně „naježděno“, může se vám snadno stát, že situaci či terén špatně vyhodnotíte a úraz je na světě. Dobrým pomocníkem v začátcích bruslení proto může být zkušený lektor. Kromě správné techniky vám také může poskytnout spoustu užitečných rad.

2. Používejte chrániče

Ochranné pomůcky opravdu snižují riziko zranění. Chrániče na zápěstí o 87 %, na kolena o 82 % a ty loketní o 32 %. Zranění hlavy sice nebývají u bruslařů příliš častá, ale dojde-li k nim, jsou velice závažná. Proto v žádném případě nezapomínejte na helmu! Chrániče i helmu si vždy nasazujte ještě před obutím bruslí. Spousta pádů se totiž přihodí v situacích, kdy se lidé nepohybují, ale na bruslích jen stojí.

3. Kupujte brusle s rozvahou 

  • Abyste se mohli naučit opravdu dobře bruslit, musí vám boty dokonale padnout. Noha se v nich nesmí vůbec pohybovat. Tak je budete schopni správně a přesně ovládat.
  • Brusle si jděte koupit na konci dne nebo po tréninku. Vaše nohy budou mít tou dobou největší velikost. Jedině tak se vyvarujete zbytečných puchýřů a odřenin z příliš malých bot.
  • Vybírejte si i podle úrovně svých schopností. Rychlejší brusle s pěti kolečky mohou zvolit zkušení bruslaři. Začátečníci či pokročilí by se v obchodě měli ohlížet spíše po výrobcích se třemi či čtyřmi kolečky, které jsou o něco pomalejší.

4. Naučte se včas skončit 

Stejně jako při každém sportu se i na bruslích váš organismus unaví. Z vyčerpání pak často vznikají zranění. Proto své tělo poslouchejte – dá najevo, kdy má tréninku dost. V takovém případě brusle co nejdříve sundejte. 

(ivh)

Zdroje:

BODYBUILDING.COM. Inline Skating Injury Prevention. Dostupné z: http://www.bodybuilding.com/fun/peak14.htm
STOP SPORTS INJURIES. Preventing Inline Skating Injuries. Dostupné z: http://www.stopsportsinjuries.org/STOP/Prevent_Injuries/Inline_Skating_Injury_Prevention.aspx

Datum publikace: 12.6.2016


Čtěte dále